23 Eylül 2011 Cuma

23 Eylül 1969... Mustafa Taylan Özgür, Beyazıt Meydanı'nda sırtından vuruldu...

(2007'de yazmışım...)

Hiç kendinizi başka birisiymiş gibi hissettiniz mi? Empati kurmak gibi değil, doğrudan o kişinin kendisi olmaktan bahsediyorum. İzlediniz mi bilmiyorum ama bu hafta 'Hatırla Sevgili' isimli dizide Taylan Özgür'ün vuruluşunu verdiler. Beyazıt'ta koşarken arkasından vurdular onu.

Gökyüzüne bakarak yere düştü. Onu koşarken arkasından vurdukları için, gökyüzüne bakarak yere düştüğü için benim adım Taylan oldu. Hiç adınızın başka bir şey olmasını istediniz mi? Adınızı beğenmediğiniz için değil, O olma nedenini beğenmediğiniz için. Dün gece Taylan ölme-seydi benim adım da Taylan olmasaydı diye istedim. Oysa ben adımı çok severim. Adımın anlamını soranlara gururla anlatırım çünkü benim adım sadece güzel bir ad diye Taylan konulmuş değil. Bu dünyadan herkesin eşit ve özgür olmasını isteyen bir insan acımasızca kopartıldığı için, unutulmasın diye konulmuş.

Hiç kendi ölümünüzü izlediniz mi? Dün gece beni koşarken arkamdan vurdular ve ben gökyüzüne bakarak yere düştüm.

Eşitlik ve özgürlük isteyen insanların öldürülmediği ve çocukların isimlerinin hüzünle konulmadığı bir dünya dileğiyle...

0 yorum: