6 Temmuz 2015 Pazartesi

Yanis Varoufakis: Artık Bakan Değilim

5 Temmuz referandumu, tarihte küçük bir Avrupa ulusunun borç esaretine karşı ayağa kalktığı eşsiz bir an olarak yer alacak.

Demokratik haklar için verilen tüm mücadeleler gibi Eurogroup'un 25 Haziran'da verdiği ültimatomun bu tarihi reddedilişi de beraberinde büyük bir bedel getiriyor. Bu nedenle bu müthiş HAYIR desteği ile hükumetimize verilen sermaye derhal uygun bir çözüme EVET'e 'borç yapılandırması, daha az kemer sıkma, yoksulların lehine yeniden dağıtım ve gerçek reformları içeren bir anlaşmaya- yatırılmalıdır.

Referendum sonuçları açıklandıktan hemen sonra, bazı Eurogroup katılımcıları ve muhtelif "ortakların" benim toplantılarda olmamama dair tercihleri olduğu bilgisini aldım. Başbakan bir anlaşmaya varmak için bunun yardımcı olabileceğine hükmetti. Bu nedenle bugün itibariyle Maliye Bakanlığı'ndam ayrılıyorum.

Yunan halkının dünkü referendumla bize verdiği sermayeyi kullanması için yardım etmek, kendisi uygun görürse, benim görevim.

Ve borç verenlerin nefretini gururla taşıyacağım.

Biz solcular, makamın ayrıcalıklarına önem vermeden kolektif şekilde davranmayı biliriz. Başbakan Tsipras'ı, yeni Maliye Bakanı'nı ve hükumetimizi sonuna dek destekleyeceğim.

Cesur Yunan halkını ve dünya demokratlarına sundukları şanlı OXI (HAYIR)'yi onurlandırmak için gösterilen insanüstü çaba sadece bir başlangıç.

Yanis Varoufakis

Çeviri: Kontra Salvo

0 yorum: